چند ایده و ابزار موبایلی افزایش مخاطبان در کسب و کار

ابزارهای کلیدی بازاریابی موبایلی

ورود کاربران به دنیای مجازی از طریق موبایل با گذشت زمان بسیار پررنگتر از ورود به اینترنت بوسیله کامپیوترهای شخصی شده است. از اینرو صاحبان کسب و کار بدنبال روشهای متنوع جذب مخاطب بوسیله موبایل و بردن کسب و کار خود به موبایلهای مردم هستند. هدف گرفتن مخاطب بوسیله ابزارهای ارتباطی با مخاطب بوسیله موبایل بمعنای بازاریابی موبایلی است. در ادامه به شرح روشهایی مختلف بازاریابی موبایلی در کسب و کارها میپردازیم.

بازاریابی پیامکی: بسیار بعید است که کسی موبایل داشته باشد ولی پیامک تبلیغاتی دریافت نکرده باشد. 74 درصد مردم از سرویس پیامک در موبایل خود استفاده میکنند. از آنجایی که مخاطبان عموما با بی حوصلگی با این پیامکها برخورد میکنند، توصیه میشود که تا محتوایی قوی در پیامک خود نمیتوانید جای دهید از این نوع تبلیغ استفاده نکنید.

بازاریابی MMS: نمایش فیلم یا عکس به مخاطب از کسب و کار خود و محصولات آن روشی بسیار قوی در افزایش درک مشتریان از یک کسب و کار میباشد. اثربخشی بیشتر این روش در گرو محتوایی بسیار عمیق برای تدوین محتوای چندرسانه ای برای مشتری میباشد.

بازاریابی برنامه ای: 50 درصد کاربران موبایل برنامه های مخصوص موبایل را دانلود میکنند. تولید یک نرم افزار موبایلی پیرامون محتوای کسب و کار خود یکی از روشهای ورود کسب و کار و نشاندن آن بر روی موبایلهای مشتریان است. در این روش باید برای مشتری جذابیتی جهت استفاده از نرم افزار طراحی شده بوجود بیاید.

بازاریابی درون بازی: بازیها بطور معمول بخش وسیعی از جامعه را در سنین و لایه های گوناگون بعنوان مخاطبان خود جذب میکنند. ایجاد یک پیغام تبلیغاتی بر روی یک بازی و نمایش آن به مشتریان و مخاطبان آن بازی بمنزله به اشتراک گذاری کسب و کار خود با مشتریان کسب و کاری دیگر که همان بازی است میباشد. البته یک سناریوی دیگری که در خصوص بازی وجود دارد اینست که بازی توسط خود کسب و کار طراحی و تبلیغات بر روی آن قرار گیرد.

بازاریابی موبایلی وب محور: استفاده از استانداردهای خاصی در طراحی وب منجر به تناسب و تطابق سایت با صفحه موبایل میشود. این امر امکان انجام تبلیغات موبایلی همزمان با تبلیغات وب را برای یک کسب و کار فراهم می آورد. امروزه معمولا وب سایتها باید بتوانند قابلیت راه اندازی روی وب داشته باشند.

کدهای QR: دسترسی به بسته ای از اطلاعات با استفاده از اسکن آن امکانی تکنولوژیک است که در موبایل موجود میباشد. بسته اطلاعاتی میتواند یک صفحه وب و یا مجموعه ای از اطلاعات مربوط به یک محصول باشد که با اسکن قابل دسترس میشود. این نوع تبلیغات معمولا برای مواردی کاربری دارد که یک کسب و کار بخواهد تبلیغات خود را بطور خلاصه در اختیار مشتری قرار دهد.